New Paragraph
De steiger aan de Piet Smitkade is geschikt voor allerlei soorten schepen zoals u regelmatig kunt zien.
De watertaxi's natuurlijk, maar ook zien we bij (grote) wedstrijden de Spido, de Pannenkoekenboot, en in weekends de nodige partyschepen.
Echter de Waterbus stopt niet bij De Veranda. Met de nieuwbouw in het vooruitzicht gaat BBV zich hard maken voor een vaste halte van de waterbus.
Nu de verbouwing van de Roseknoop is afgerond, moeten we het zonder tram 125 doen en hebben we alleen nog tram 23 als OV in de Veranda.
Er is echter een lichtpuntje: mogelijk komt er in 2025 een halve van bus 77. Dit kunt u terugvinden in het RET vervoerplan voor 2025.
BBV Visie Parkeerbeleid De Veranda
Dat het druk is tijdens evenementen weten we allemaal op De Veranda.
Het parkeerprobleem op De Veranda speelt 365 dagen per jaar en niet alleen als er gevoetbald wordt.
Daarom zijn er vanuit de BBV concrete voorstellen gedaan in de richting van de Gemeente Rotterdam over hoe wij het parkeren in de wijk willen hebben.
Helaas bleek dat de door BBV voorgestelde permanente parkeerduur-beperking van 60 minuten niet samen met betaald parkeren is toegestaan.
Dan gaan we weer terug naar onze oorspronkelijke wens: parkeren op Piet Smitkade en zijstraten alleen voor vergunninghouders.
Sinds begin 2024 heeft BBV in samenwerking met Stadion Feijenoord ervoor gezorgd dat er meer grip is op de verkeersituatie bij voetbalwedstrijden. Er staan nu ongeveer 4 uur voor de wedstrijd al afzettingen voor de tussenstraten en de Piet Smitkade zodat bewoners en hun bezoekers hier kunnen parkeren tijdens een wedstrijd. (dit was voorheen 2 uur).
De volgende stap waar aan gewerkt wordt is dat de mensen bij de afzettingsborden consistenter worden in het weren van bezoekers van de wedstrijden, want nu glippen er toch regelmatig supporters door hun vingers.
Daarnaast wordt er ook gekeken naar de verkeersafvoer na de wedstrijd. Het volledige verkeersinfarct met toeterende auto’s is voor zowel bewoner als supporter niet fijn.
Stadion Feijenoord heeft hier een bedrijf voor ingehuurd dat de verkeersstromen in kaart brengt rondom wedstrijden en zoekt naar verbeteringen om mensen makkelijker en sneller van en naar parkeerplaatsen te leiden terwijl het normale verkeer gewoon door blijft stromen.